דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הצבשלאורן

מאת: מירה מאיר איורים: אורה אייל

אורן מאוד רוצה צב ויוצא עם אבא לחפש צב בחורשה. אימא מביאה לגן אחד בדיוק כמו שהוא רוצה, ואורן וחבריו מטפלים בו ומאכילים אותו. אבל כשהילדים אוכלים ארוחת בוקר, הצב השָֹבע בורח, ואורן שוב עצוב. קלסיקה לגיל הרך מאת מירה מאיר.

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

אמפתיהבעלי חיים וטבעגעגועסיום ופרידה

קְבוּצַת גִּיל: קְטַנְטַנִּים בּוֹגְרִים

כשאימא של אורן הביאה צב לגן, כל הילדים ביקשו לטפל בו. הם הכינו לו מחסה, נתנו לו אוכל, ואפילו הביאו לו צעצועים! בתום הביקור עזב הצב את הגן וחזר לסביבה הטבעית שלו.

סיפור על התקרבות, התחברות ופרידה.

צער בעלי חיים

מה עושים כשפוגשים בעל חיים בטבע? איך לומדים לדאוג לחיות ולטפל בהן?

משמעות הביטוי "צער בעלי חיים" היא שאסור לפגוע בבעלי חיים או לצער אותם שלא לצורך.

הצב אינו חיית מחמד, הוא חיה מוגנת ומקומו בטבע. הספר מעודד אותנו לצאת מהבית, לחקור ולגלות את נפלאות הסובב אותנו. כמו אורן ואבא, גם אתם וילדיכם יכולים לצאת אל החורשה, הגינה או השכונה ולפגוש ענפים, אצטרובלים, אבנים יפות, חיות קטנות, ואם יש מזל – אולי גם צב! רק אל תשכחו להשאיר אותו בסביבה הטבעית שלו!

 

הצב של אורן הוא הספר האחרון ברשימת "ספריית פיג'מה לקטנטנים" לשנה זו. אנחנו מקווים שנהניתם מהספרים, ומאחלים לכם קיץ נעים והצלחה רבה במעבר לגן החדש.

 

מירה מאיר

2016-1932

מירה מאיר נולדה בעיר לודז' שבפולין ועלתה ארצה בגיל 5 עם משפחתה. היא גדלה והתחנכה בתל אביב, ולאחר השירות הצבאי הצטרפה לקיבוץ נחשון. מאיר הייתה משוררת וסופרת למבוגרים ולילדים, עורכת ומתרגמת. היא זכתה בפרסים רבים על עבודתה, כולל פרס זאב על מפעל חיים, פרס שר התרבות ופרס היצירה לסופרים עבריים. בין ספרי השירה והפרוזה לילדים שכתבה: 'שלולי', 'מעשה שהיה כך היה', 'פעם היה ילד שלא רצה לישון לבדו' ועוד רבים ואהובים.

 

אורה אַיָיל

2011-1946

אורה אייל כתבה ואיירה יותר מ-70 ספרי ילדים. היא איירה ספרים רבים שכתבו מיטב סופרי הילדים הישראלים, ובהם מרים רות ('מעשה בחמישה בלונים', 'תירס חם' ו'הבית של יעל'), דויד גרוסמן (סדרת סיפורי 'איתמר') ורונית חכם ('חמש מכשפות הלכו לטייל'). עם הספרים שאורה אייל עצמה כתבה ואיירה נמנים: 'בוקר בהיר אחד', 'אוּגבּוֹ', 'המלחמה האדירה' ועוד. ספריה האהובים שימחו וממשיכים לשמח ילדים בישראל. אורה אייל זכתה בפרסים רבים, ובהם עיטור אנדרסן לספרות ילדים ונוער ופרס בן-יצחק.

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

25,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

כתר

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ט 2018-2019